ویتامین ها در بن انرژی تولید نمی کنند ولی در درون...پوسترهای میوه جات

ویتامین ها
ویتامین ها در بدن انرژی تولید نمی کنند یعنی درون خودشان انرژی ندارند اما در واکنش های تولید انرژی و واکنش های شیمیایی پیچیده بدن ، به عنوان کو آنزیم عمل کرده و باعث تسهیل این واکنش ها می شوند . پس همین جا متوجه می شویم که ویتامین ها نقش خیلی مهمی دارند چون با اینکه خودشان انرژی تولید نمیکنند ولی در نبود آنها متابولیسم طبیعی بدن انجام نمی شود و بدن نمی تواند به آن سطح از انرژی که مورد نظر است برسد .
ویتامین ها انواع گوناگون دارند و هر کدام از آنها کار خاص و منحصر به فردی را در بدن انجام می دهند لذا کمبود هر کدام ا ز ویتامین ها باعث بروز بیماری خاصی می شود .


انواع ویتامین :
ویتامین های K – A – D – E ویتامین های محلول در چربی هستندو بقیه ویتامینها محلول در آب هستند . مصرف زیاد ویتامین های محلول در چربی می تواند مضر باشد .
ویتامین K در روده توسط باکتری ها ساخته می شود و ویتامین D تحت تاثیر نور آفتاب در پوست ساخته میشود ولی بقیه ویتامین ها و مواد معدنی بایستی توسط غذا ها به بدن برسند .
ویتامین ها و مواد معدنی به وفور در مواد غذایی طبیعی ، سبزیجات و میوه های تازه یافت می شوند .


برخی از ویتامین ها ی مهم ، خواص و منابع آنها به شرح زیر می باشند :

ویتامین ب1 : این ویتامین به ویتامین روحی بخش معروف است و در تقویت سلولهای مغزی موثر است . این ویتامین در متابولیسم کربوهیدرات ها در مغز نیز نقش دارد یعنی در متابولیسم آزاد شدن انرژی از کربو هیدرات ها نقش دارد . پس کمبود آن میتواند مشکلات عصبی از جمله عصبانیت و پرخاشگری را باعث شود . ویتامین ب 1 در مواد زیر موجود میباشند : غلات کامل ، حبوبات کامل ، انواع گوشت بی چربی ، سبزیجات تازه ، مخمر ها ، جوانه گندم ،تخم مرغ .
ویتامین ب 2 : این ماده به عنوان کوآنزیم نقش مهمی در متابولیسم انرژی ( آزاد کردن انرژی از گلوکز و اسید چرب ) دارد همچنین در حفظ سلامت غشاهای مخاطی موثر است . این ویتامین در مواد زیر موجود است : جگر ، قلوه ، شیر ،پنیر ،بادام زمینی ، مرغ ، ماهی ، کلم بروکلی ، سبزیجات و مخمر ها .
ویتامین ب 5 : در انتقال امواج عصبی در مغز نقش دارد ، باعث تسهیل در جذب کربو هیدرت ها از روده می شود ، باعث آزاد شدن انرژی از سه دسته ماده غذایی اصلی ( کربوهدرات ، چربی ، پروتئین ) می شود . این ویتامین در مواد زیر موجود است : غلات کامل ، غذاهای حیوانی ، حبوبات ، لبنیات و ...
فولیک اسید : دخالت در تقسیم سلولی (بخصوص گلبول های سفید و قرمز) ودخالت در خون سازی دارد . این ویتامین در مواد زیر موجود است : جگر ،سبزیجات ، پرتغال ، توت فرنگی ، موز ، طالبی ، غلات ، لوبیای پخته ، اسفناج خام ، کاهو ، کلم . و...
ویتامین ب12 : باعث سلامت سیستم عصبی و مغزی می شود ، در خون سازی دخالت دارد ، باعث سنتز DNA می شود و بین ویتامین ها به محرک رشد معروف است . این ویتامین در میوه و سبزیجات یافت نمی شود ولی در جگر و گوشت ها، تخم مرغ ، شیر و صدف به مقدار زیاد وجود دارد .
ویتامین A : در سیستم بینایی نقش دارد ، در رشد بافت استخوانی و عصبی موثر است ، اشتها را تنظیم می کند ، به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند ،در انسجام پوست خیلی موثر است . این ویتامین در مواد زیر موجود است : جگر ، هویج ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، طالبی ، موز ، زرده تخم مرغ ، فر آورده های لبنی ، کره و مارگارین .
ویتامین C : در سنتز انتقال دهنده های عصبی مهمی مثل نور اپی نفرین و سروتونین در مغز دخالت دارد ، باعث سنتز کلاژن یا بافت همبند می شود ، در جذب و متابولیسم آهن و کلسیم دخالت دارد ، از تجزیه ویتامین های گروه B پیشگیری می کند. این ویتامین در مواد زیر موجود است : میوه جات و سبزیجات تازه ، مرکبات ، فلفل سبز و قرمز ، گوجه فرنگی ، توت فرنگی ، کلم بروکلی و جگر .
ویتامین D : در متابولیسم استخوان نقش دارد . منابع آن عبارتند از : نور آفتاب ، زرده تخم مرغ ، جگر ، ساردین و ...
ویتامین K : این ویتامین در متابولیسم کلسیم و انعقاد طبیعی خون نقش دارد . منابع آن عبارتند از : کلم ، گل کلم ، کاهو ، ماهی ، جگر ، گوشت ، تخم مرغ و غلات .

هر آنچه که از ویتامین ث می‌خواهید

پوسترهای میوه جات 
کمبود ویتامین ث علاوه بر مشکلات جسمی علائمی مثل افسردگی، خستگی بیش از حد، بروز ناگهانی رفتارهای عصبی و هیجانات زیاد را بروز می دهد.
ویتامین ث، در تشکیل کلاژن نقش دارد. کلاژن یک نوع پروتئین است که در تشکیل پوست تاندون ها و ترمیم بافت ها شرکت می کند.

این ماده مغذی یکی از مهمترین آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن است.

ویتامین ث فواید بسیاری دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: ویتامین ث اگر چه در پیشگیری از سرماخوردگی نقش ندارد اما طول دوره بیماری را کوتاه کرده و عوارض این بیماری را کاهش می دهد.

مصرف این ویتامین باعث جذب بهتر آهن در بدن می شود و برای افرادی که دچار کم خونی هستند توصیه می شود در صورت مصرف کردن ویتامین ث بدن می تواند عفونت را از بین ببرد.
 کمبود ویتامین ث سبب خشکی و شکنندگی موها، التهاب و خونریزی لثه ها-خشک و فلس فلس شدن پوست، کاهش سرعت التیام زخم ها، خون مردگی آسان، خون ریزی بینی، درد و التهاب مفاصل کاهش قدرت غلبه بر عفونت و نیز افزایش وزن به دلیل کاهش سرعت سوخت و ساز بدن.

مواردی که سرشار از ویتامین ث می باشند:
آب پرتقال، گل کلم، توت فرنگی، فلفل سبز، برگ شلغم، طالبی، اسفناج، گوجه فرنگی، آناناس، نخود فرنگی، جگر گوساله، نارنگی، کیوی ، سیب زمینی ، فلفل دلمه ای، کدو حلوایی، کلم چینی و بروکلی.
   

برچسب‌ها: خواص ویتامین ها
[ دوشنبه سیزدهم آذر 1391 ] [ 15:51 ] [ هستی ]

هر سیگار 25 میلی گرم ویتامین C بدن را از بین می‌برد

خطر ابتلای افراد دارای کمبود ویتامین C به بیماری آسم به میزان 12 درصد افزایش می یابد و همچنین کمبود این ویتامین در نوزادان باعث کند ذهنی می‌شود.
 محققان هشدار دادند که مصرف هر نخ سیگار 25 میلی گرم ویتامین C بدن انسان را از بین می‌برد.

 ویتامین C یکی از ویتامین هایی است که نقش مهمی در بدن ایفا می‌کند اما سیگار کشیدن باعث از بین رفتن این ویتامین در بدن می‌شود.

 بدن یک انسان بالغ در روز نیاز به حدود 60 میلی گرم ویتامین C دارد درحالی که بدن سیگاری ها به حدود 200 میلی گرم از این ویتامین نیاز دارد زیرا کشیدن هر نخ سیگار به طور میانگین 25 میلی گرم از ویتامین C در بدن را از بین می برد.

 سطح ویتامین C در سیگاری ها بسیار کمتر از غیر سیگاری ها است.

این امر یکی از علل پایین بودن سطح آنتی اکسیدانهای طبیعی در سیگاری ها است.

مغز کودک تازه متولد شده بیش از هر عضو دیگری در بدن به ویتامین C نیاز دارد و کمبود آن در نوزادان بر رشد و تحول مغز تاثیر منفی می‌گذارد؛ امری که به نوبه خود بر میانگین هوش و پیشرفت تحصیلی در مرحله بعدی اثر دارد.

ویتامین C در گروه ویتامین‌ها قرار دارد و به شکل قرص‌های 100 و 250 میلی ‌گرمی و قرص جوشان هزار میلی ‌گرمی، پودر 500 میلی‌ گرمی و آمپول 500 میلی ‌گرمی در داروخانه‌ ها موجود است اما قرص جوشان آن به ویژه در فصول سرد سال طرفدار بیشتری پیدا می‌کند.

ویتامین C، ویتامین محلول در آب است که از اجزای ضروری برای ساخت و نگهداری کلاژن و بافت محیطی بین سلولی است.

ویتامین C هم در بافت‌های گیاهی و هم در بعضی محصولات حیوانی موجود است. غنی ترین منابع ویتامین C میوه‌ها و سبزی‌ها هستند، آب مرکبات نیز دارای میزان زیادی ویتامین C است.

مصرف این ویتامین سبب تقویت دستگاه ایمنی و افزایش سرعت بهبود زخم شده و از تشکیل نیتروزآمین‌ها و نیتروز اوره‌های سرطان‌ زا جلوگیری می‌‌کند.
  

برچسب‌ها: خواص ویتامین ها
[ پنجشنبه یازدهم آبان 1391 ] [ 16:39 ] [ هستی ]

ویتامینهای لازم علیه جوش،لک پوستی

 ویتامین

 ویتامین A:

این ویتامین برای پوست و مو ضروری است. ویتامین A در جگر، قلوه، زرده تخم‌مرغ، شیر و انواع سبزی­‌های دارای برگ سبز مثل اسفناج و سبزی‌های زرد و نارنجی مثل هویج (در یک هویج بزرگ به مقدار 5 هزار واحد یافت می‌شود) و برگ‌های سبزتر مثل کاهو یافت می­‌شود....

  ویتامین B:

 این ویتامین ضدچربی مو و ضدآکنه است. منبع مهم آن در خمیر ترش (مایه خمیر است.)

مشکلات پوستی از قبیل آکنه (مخصوصاً آکنه روزاسه)، ورم پوست، اگزما، و زخم‌ها با مصرف ویتامین B2 بهبود می‌یابد.

ویتامین B2 را در مخمر آب‌جو، شیر خشک، گردو، عسل، اسفناج، سفیده تخم‌مرغ، خربزه و بلوط می‌توان پیدا کرد. نیاز روزانه 3 میلی‌گرم است.

 ویتامین

ویتامین B5 ضدخشکی بیش از اندازه و پوسته‌پوسته شدن پوست است و بهبود زخم را مخصوصاً بعد از جراحی، تسریع می‌کند. بهترین منابع ویتامین B5 عبارت‌اند از مخمر آب‌جو، نان، غلات و حبوبات، قارچ، لوبیای خشک و نخود، آواکادو، ماهی، مرغ، آجیل (فندق، گردو)، بادام‌زمینی، گل کلم، شیر و پنیر، سیب‌زمینی، پرتقال، موز و تخم‌مرغ.

 ویتامین B6 برای از بین بردن خشکی مو و برای مغز مفید است. همچنین کمبود آن باعث التهاب (قرمزی، ورم، درد)، دهان، ترک و خشک شدن لب‌ها می‌شود و آن را در جوانه گندم به راحتی می‌توان یافت. مرغ، ماهی و تخم‌مرغ غنی‌ترین منابع غذایی ویتامین B6 هستند.

 ویتامین C:

 این ویتامین در میوه‌ها و سبزیجات تازه وجود دارد و سبب تولید کلاژن می‌شود و سبب رفع لکه‌های پوست و جلوگیری از پیری زودرس می‌شود و از طرف دیگر تولید ویتامین E را افزایش می‌دهد.

 اثر ضدالتهابی این ویتامین تأثیر مفیدی در درمان بیماری‌هایی چون اگزما و پسوریازیس دارد. می‌توان آن را در بسیاری از میوه‌جات و سبزیجات پیدا کرد: پرتقال، فلفل سبز، هندوانه، خربزه، گریپ‌‌فروت، گرمک، توت‌فرنگی، انبه و گل‌کلم


برچسب‌ها: خواص ویتامین ها
[ شنبه بیست و یکم مرداد 1391 ] [ 16:57 ] [ هستی ]
آشنایی با 12 منبع مفید دریافت ویتامین D
اشعه فرابنفش خورشیدی که امروزه به عنوان مهم‌ترین عامل بروز سرطان پوست شناخته شده است، درعین حال منبع اصلی دریافت ویتامین D برای بدن به شمار می‌آید.

 بدن ما برای دریافت مقادیر کافی ویتامین D باید به اندازه نیازش در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرد. به همین دلیل هر گونه افراط و تفریط در تماس با اشعه فرابنفش خورشیدی می تواند موجب بروز سرطان پوست و یا مواجهه با بحران کمبود ویتامین D شود.

به گزارش سایت اینترنتی «کول هلت»، افرادی که بیش از حد از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت می کنند، بی تردید در معرض خطر کمبود ویتامین D قرار می گیرند. دریافت این ویتامین برای بهبود سلامت عمومی بدن و تقویت عضلات، استخوان ها، مو و دندان ها ضروری و از طریق مصرف مکمل ها و برخی از مواد غذایی امکان پذیر است.

کارشناسان انستیتو پزشکی دانشگاه بوستون در این مقاله 12 منبع مفید برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن را معرفی کرده اند که عبارتند از:

1. نور خورشید: اگر پوست بدن در تماس با نور خورشید قرار بگیرد، ویتامین D تولید می کند.

2. شیرغنی شده با ویتامین D که می توان از آن بستنی و پنیر غنی شده نیز تولید کرد.

3. ماهی تن نیز یکی از منابع مفید ویتامین D است و سطح ویتامین D موجود در آن به مراتب بیشتر از ماهی ساردین است.

4. مکمل ها نیز می توانند دوز مورد نیاز روزانه این ویتامین را در اختیار بدن قرار دهند.

5. زرده تخم مرغ نیز غنی از ویتامین D است و به همین دلیل توصیه می شود زرده و سفیده تخم مرغ را حتما با هم مصرف کنید.

6. جگر گاو نیز منبع سرشار از ویتامین D به همراه بسیاری دیگر از مواد مغذی مانند ویتامین A، آهن و پروتئین است.

7. روغن کبد ماهی که با طعم دهنده هایی چون نعنا یا مرکبات و یا به شکل کپسول های مکمل ارائه می شود، منبع غنی از این ویتامین به شمار می آید.

8. آب پرتقال غنی شده با ویتامین D نیز برای دریافت دوز مورد نیاز روزانه این ویتامین گزینه مفیدی است.

9. غلات غنی شده با ویتامین D نیز به همراه شیر یا آب پرتقال غنی شده منبع مفید این ویتامین هستند.

10. برخی قارچ ها نیز درست مانند انسان مقادیر زیادی ویتامین D در تماس با نور خورشید تولید می کنند. قارچ هایی که در تاریکی پرورش می یابند، عاری از این ویتامین هستند اما برخی از گونه های قارچ ها که در تماس با اشعه فرابنفش خورشیدی رشد می کنند، سرشار از ویتامین D هستند.

11. ماهی های چرب مانند ماهی آزاد از منابع اصلی و غنی ویتامین D به حساب می آیند.

12. چراغ ها و لامپ های فرابنفش نیز برای افرادی که در معرض خطر فقر شدید ویتامین D هستند، تجویز می شوند.


برچسب‌ها: خواص ویتامین ها
[ شنبه بیست و یکم مرداد 1391 ] [ 16:7 ] [ هستی ]
ویتامین B6 پیریدوکسین
ویتامین B6 را می‎توان در سبوس، گندم، برنج، جو، جوانه گندم، جگر، مخمر آبجو، قلوه، سویا، طالبی، کلم، بادام زمینی، گردو، زرده تخم‎مرغ، گوشت، سیب‎زمینی، شیر، گاو، لوبیا، موز، خربزه، انگور، انجیر، کلم، تره فرنگی و فلفل سبز پیدا نمود.

1.   ویتامین B6 حلال در آب است و مازاد آن از بدن دفع می‎گردد و به خاطر همین هنگام کمبود در بدن باید جایگزین شود.

2.  ویتامین B6 از سه ماده پیریدوکسین (Pyridoxine) ، پیریدوکسال (Pyridoxal) ، پیریدوکسامین (Pyridoxamine) ساخته شده است که همگی به هم مرتبط بوده و با هم عمل می‎کنند.

3.   ویتامین B6 باعث جذب پروتئین و چربی در بدن می‎شود.

4.   ویتامین B6 ضدتهوع است.

5.  کمبود ویتامین B6 باعث تورم بدن، ریختن موها و خونریزی می‎شود و پوست بدن شوره می‎زند. اگر این کمبود ادامه پیدا کند باعث کم‎خونی و از بین رفتن بافت‎های بدن می‎گردد.

6.   کمبود  ویتامین B6 باعث ضعف اعصاب و فعالیت عصبانی، دشواری در راه رفتن و درد شکم را به وجود می‎آورد.

7.  خانم‎هایی که دچار حالت استفراغ حاملگی می‎شوند بهتر است روزانه کمی بادام زمینی میل کنند چون مقدار ویتامین B6 در آن زیاد است.

8.   برای لطافت پوست بدن نیاز به ویتامین B6 دارد.

9.   ویتامین B6 از تنش عضلات جلوگیری می‎کند.

10.   ویتامین B6 درمانگر زخم‎های عضلانی شدید و دردهای عضله می‎باشد.

11.   کسانی که میگرن دارند ویتامین B6 استفاده کنند.

12.    ویتامین B6 از سقط جنین جلوگیری می‎کند.

13.      کمبود ویتامین B6 باعث چاک زبان می‎گردد.

14.     ویتامین B6 حفظ تعادل سدیم و پتاسیم در بدن است.

15.     کمبود ویتامین B6 باعث کندذهنی و فراموشی می‎گردد.

16.     ویتامین B6 حفظ کننده سطح طبیعی منیزیم در خون است.

17.    اگر می‎خواهید نتیجه خوبی از ویتامین B6 بگیرید آن را همراه ویتامین C و منیزیوم استفاده کنید.

18.      ویتامین B6 برای جذب کامل ویتامین B12 ضروری است.

19.       ویتامین B6 در جذب اسید نیوکلئیک (یک ماده ضدپیری) کمک می‎کند.

20.       ویتامین B6 مدر می‎باشد.

21.    منجمد کردن میوه‎‎ها و سبزی‎ها باعث از بین رفتن ویتامین B6 می‎شود.

22.     غذاهایی که به مدت طولانی ذخیره می‎شود و کنسرو کردن آن‎ها همچنین الکل و استروژن دشمن ویتامین B6 می‎باشد.

23.     گوشت بریان ویتامین B6 آن کم است.

24.     خانم‎هایی که قرض ضدبارداری استفاده می‎کنند نیاز بیشتری به B6 دارند.

25.     ویتامین B6 را می‎توان در سبوس، گندم، برنج، جو، جوانه گندم، جگر، مخمر آبجو، قلوه، سویا، طالبی، کلم، بادام زمینی، گردو، زرده تخم‎مرغ، گوشت، سیب‎زمینی، شیر، گاو، لوبیا، موز، خربزه، انگور، انجیر، کلم، تره فرنگی و فلفل سبز پیدا نمود.


برچسب‌ها: خواص ویتامین ها
[ دوشنبه دوم مرداد 1391 ] [ 17:54 ] [ هستی ]
ویتامین D
تامین D در روغن جگر ماهی، جوانه گندم، میگو، شیر، جگر گوساله، کاکائو، ماهی آزاد که مقدار زیادی ویتامین D دارد، زرده تخم‎مرغ، خامه تازه، روغن زیتون، روغن نارگیل، خرما، مغز قلم گاو، گوسفند، گوساله و ماهی ساردین یافت می‎شود.

1.    ویتامین D حلال در چربی می‎باشد.

2.  در اثر تابش نور آفتاب به پوست اشعه ماوراء بنفش بر چربی‎های پوست اثر کرده و تولید ویتامین D می‎کند که از طریق پوست جذب بدن می‎شود و خوراکی آن همراه چربی‎ها از طریق دیواره روده جذب می‎شود.

3.    کمبود آن باعث وقفه در تثبیت نمک‎های کلسیم در بافت‎ها می‎گردد و باعث راشیتیسم می‎شود.

4.    ویتامین D باعث می‎شود که کلسیم از دیواره روده وارد خون شود.

5.    ویتامین D باعث کاربرد صحیح کلسیم، فسفر در بدن می‎گردد.

6.    باعث محکم شدن استخوان و شکستگی‎های استخوان و از کرم خوردگی دندان جلوگیری می‎کند.

7.    ویتامین D چون در بدن می‎ماند و ذخیره می‎گردد باید با احتیاط مصرف گردد اگر فقط با تجویز پزشک باشد بهتر است.

8.    ازدیاد ویتامین D در بدن باعث استفراغ و دردهای شکمی می‎گردد.

9.    ویتامین D در بیشتر گیاهان وجود ندارد.

10. ویتامین D مقاومت بدن را در مقابل بیماری‎های عفونی زیاد می‎کند البته به همراه ویتامین C.

11. کمبود ویتامین D باعث تشنج‎های شدید می‎گردد.

12. کمبود ویتامین D سل پوستی و نارسایی کار غده تیروئید را بوجود می‎آورد.

13. ویتامین D نقش اساسی در سلامت‎ ناخن‎های شما دارد.

14. همان‎طور که بدون ویتامین A چشمان سالمی نخواهید داشت بدون ویتامین D استخوان سالمی نخواهید داشت.

15. ویتامین D در معالجه ورم ملتحمه چشم کمک می‎کند.

16. درجذب ویتامین‎ها کمک می‎کند.

17. در جذب ویتامین A کمک می کند.

18. آلودگی  هوا باعث از بین رفتن ویتامین D می‎شود.

19. ویتامین D از ورم دست و پا جلوگیری می‎کند.

20. کمبود ویتامین D باعث پیچیدگی عضلات می‎گردد.

21. ویتامین D برای رفع چین و چروک پوست مفید است در کرم با ویتامین A مصرف شود طبق نظر پزشک.

22. از سفیدشدن مو جلوگیری می‎کند.

23. خشکی پوست و جوش‎های صورت را برطرف می‎کند.

24. خانم‎های حامله نیاز بیشتری به ویتامین D دارند البته طبق نظر پزشک.

25. موجب تقویت قوای مغزی و فکری می‎گردد.

26. ویتامین D در روغن جگر ماهی، جوانه گندم، میگو، شیر، جگر گوساله، کاکائو، ماهی آزاد که مقدار زیادی ویتامین D دارد، زرده تخم‎مرغ، خامه تازه، روغن زیتون، روغن نارگیل، خرما، مغز قلم گاو، گوسفند، گوساله و ماهی ساردین یافت می‎شود.


برچسب‌ها: خواص ویتامین ها
[ دوشنبه دوم مرداد 1391 ] [ 12:36 ] [ هستی ]
ویتامین Tocophorols) E)
مواد دارای ویتامین E : سویا، پسته، بادام زمینی، کاهو، گوجه‎فرنگی، هویج، زرده تخم‎مرغ، فندق، گردو، جوانه گندم، کره، اسفناج، ذرت، پنبه دانه، آفتابگردان، روغن زیتون، نارگیل، مویز، انگور، توت، گریپ فروت، زردآلو، آلو، گلابی، هلو، کیوی، کرفس، تره‎فرنگی، سیب‎زمینی، شاهی، بلوط، جو سیاه، لوبیاسبز، کلم و قارچ

1.    ویتامین E حلال در چربی است و در بافت‎های چربی، قلب، عضلات، بیضه‎ها، خون، غدد فوق کلیوی و هیپوفیز ذخیره می‎شود.

2.    ویتامین E عنصر روی و سلینیوم را تأمین می‎کند.

3.  اگر ویتامین E خانم‎ها به حد نیاز در بدنشان باشد مطمئن باشید که یائسگی بی‎درد خواهند داشت و بعد از آن پوست خوبی خواهند داشت.

4.    کمبود ویتامین E باعث لاغری می‎شود، دال بر این نمی‎شود که افراد چاق زیاد مصرف کنند فقط باید با نظر پزشک باشد.

5.    کمبود ویتامین E اختلالات قلبی به وجود می‎آورد.

6.    یکی از علل‎های عوارض سخت دردهای زنانه کمبود ویتامین E می‎باشد.

7.  کسانی که می‎خواهند قدرت جنسی آن‎ها زیاد شود ویتامین E و A را به غذلای خود بیافزایند البته در مواد طبیعی که دارای این ویتامین‎ها باشند اشکال دارویی آن بهتر است زیر نظر پزشک باشد.

8.    کمبود ویتامین E گاهی باعث سقط جنین می‎گردد.

9.    کمبود ویتامین Eباعث ریزش مو می‎شود.

10. برای از بین بردن لکه‎های رنگ دانه‎های پوست کمی ویتامین E با روغن کرچک مخلوط کرده روی رنگ دانه بمالید تا جذب شود.

11. کمبود ویتامین E در بدن باعث خراب شدن سریع سلول‎های خونی می‎گردد.

12. یکی از نقش‎های ویتامین E فراهم کردن اکسیژن و حفظ آن و تنظیم گردش خون در بدن می‎باشد.

13. خانم‎هایی که التهاب و خارش مهبلی دارند می‎توانند از ویتامین E استفاده کنند.

14. ویتامین E خاصیت ضداکسیداسیونی دارد و سلول‎های بدن و غشای سلولی را از اکسیده‎شدن محافظت می‎نماید در نتیجه بدن دچار پیری زودرس نمی‎گردد.

15. کرم ویتامین E در سلام نگهداری پوست نقش اساسی دارد و باعث می‎شود که گردش خون افزایش یابد و شادابی و لطافت پوست افزایش یابد.

16. روش ساخت کرم ویتامین A و E : روغن بادام شیرین 150 گرم ، جوانه گندم یک قاشق غذاخوری ، آب مقطر 70 سی‎سی ، ویتامین A 100000 واحد ، ویتامین E 800 واحد ، موم عسل 70 گرم (می‎توانید از داروخانه آمپول ویتامین A و E را تهیه نمایید). ابتدا یک قاشق جوانه تازه گندم را له نموده سپس روغن بادام شیرین را به آن اضافه کنید، سپس از یک صافی گذرانده روغن صاف شده باشد موم را در یک ظرف چینی یا پیرکس گذاشته سپس ظرف را روی یک کتری یا وسیله‎ای که باعث شود بخار آب جوش آن موم را باز کند. سپس با حرارت ملایم، بوراکس را داخل آب مقطر حل کنید آن‎گاه در صورت بازشدن موم روغن صاف شده را به آن بیافزایید و آهسته هم بزنید وقتی که کاملاً همه باز بودند محلول بوراکس را به آن بیافزاییم از روی آب جوش برداشته آهسته هم بزنید تا کرم ما کمی سفت شود و وقتی که سفت شد آمپول‎های ویتامین E و A را به آن اضافه نماییم اگر چنانچه کرم ماآب پس دارد حدود 20 گرم اوسرین یا لانونین به آن اضافه کنید این مقدار کرم برای 10 نفر کافیست.

طرز استفاده: شب‎ها دو ساعت قبل از خواب تمام صورت را چرب کنید، سپس بعد از 2 ساعت یا یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب با پنبه چربی اضافه را پاک کنید، این کرم از چین وچروک پوست بخصوص ناحیه چانه و گردن جلوگیری می‎کند و به راحتی می‎توان قبل از حمام زیر چانه و گردن تا روی شانه را چرب کرد.

17. یکی از عوارض دیگر کمبود ویتامین E خونریزی می‎باشد که ممکن است در مغز یا به وسیله لکه‎های وسیعی در زیر پوست و شکم پیدا گردد.

18. درهنگام منجمد کردن مواد غذایی یا سرخ نمودن آن‎ها بیش از 98% آن از بین می‎رود.

19. کمبود ویتامین E باعث کم‎سویی چشم، یرقان در کودکان، زشت شدن عضلات صورت و چین و چروک می‎شود.

20. یکی دیگر از عوارض کمبود ویتامین E سکته مغزی و گرفتگی عروق قلبی می‎باشد.

21. کمبود ویتامین E باعث از دست دادن قدرت تولید مثل می‎گردد.

22. کسانی که می‎خواهند حافظه قوی داشته باشند سعی کنند نیاز روزانه‎ بدنشان را از طریق مواد غذایی تأمین کنند.

23. ویتامین E همراه با ویتامین A باعث می‎شود ریه‎های ما در برابر آلودگی هوا مصون بمانند.

24. ویتامین E از لخته شدن خون جلوگیری و لخته‎های خونی را حل می‎کند.

25. خوردن ویتامین E فشارخون را پایین می‎آورد.

26. ویتامین E برطرف کننده گرفتگی عضلات و انقباض ماهیچه‎ها می‎باشد.

27. ویتامین E خطر کم شدن جریان خون به طور موضعی و موقتی به قلب را (Ischemic Heart Disease) را کاهش می‎دهد.

28. حرارت، منجمد کردن و اکسیژن باعث از بین رفتن ویتامین E می‎شود.

29. خوب است بدانید که ویتامین E در هنگامی که اکسیژن می‎خواهد ویتامین A را از بین ببرد فداکاری کرده و خود را جلو می‎اندازد و با اکسیژن درگیر می‎شود و با کشتن خود باعث می‎شود ویتامین A جان سالم بدر ببرد.

30. ویتامین E باعث پایین آمدن کلسترول می‎گردد.

31. کسانی که تصلب شرائین دارند از ویتامین E استفاده کنند.

32. مواد دارای ویتامین E : سویا، پسته، بادام زمینی، کاهو، گوجه‎فرنگی، هویج، زرده تخم‎مرغ، فندق، گردو، جوانه گندم، کره، اسفناج، ذرت، پنبه دانه، آفتابگردان، روغن زیتون، نارگیل، مویز، انگور، توت، گریپ فروت، زردآلو، آلو، گلابی، هلو، کیوی، کرفس، تره‎فرنگی، سیب‎زمینی، شاهی، بلوط، جو سیاه، لوبیاسبز، کلم و قارچ.


برچسب‌ها: خواص ویتامین ها
[ دوشنبه دوم مرداد 1391 ] [ 12:31 ] [ هستی ]
ویتامین PP
مواد غذایی حاوی ویتامین PP : نخودفرنگی، گندم سیاه، پرتقال، تخم‎مرغ، اسفناج، مخمر آبجو، گندم، جو، غلات، حبوبات، سبزی‎ها، میوه‎ها، گوشت، شیر، نخود، جگر گاو، سیب‎زمینی، ذرت، هلو و خرما.

1.    کمبود ویتامین PP باعث بیماری پلاگر (خشکی پوست) می‎شود.

2.    ویتامین PP توسط میکروب‎های موجود در روده ساخته می‎شود.

3.    ویتامین PP تحمل بدن را در مقابل سینورها و سولفامیدها زیاد می‎کند.

4.    کمبود ویتامین PP باعث اسهال و استفراغ می‎شود.

5.    کمبود ویتامین PP امکان بوجود آمدن بیماری کبدی را افزایش می‎دهد.

6.    مصرف ویتامین PP از کک و مک جلوگیری می‎کند.

7.    ویتامین PP باعث زیباشدن پوست می‎شود.

8.    کمبود ویتامین PP باعث بیماری برص و تولید اختلالات عصبی و دست و پا را مستعد سرمازد‎گی می‎کند.

9.    ویتامین PP برای درمان و پیشگیری بیماری ناشی از اشعه X و رادیوم مورد استفاده قرار می‎گیرد.

10.ویتامین PP برای درمان ورم لثه‎ها، ناراحتی‎های جلدی، سرمازدگی پوست، آفت، التهاب مخاط دهان، ورم معده به کار می‎رود.

11.کسانی که اختلالات روحی و مالیخولیایی دارند از ویتامین PP استفاده کنند.

12.در این مواد غذایی ویتامین PP وجود دارد: نخودفرنگی، گندم سیاه، پرتقال، تخم‎مرغ، اسفناج، مخمر آبجو، گندم، جو، غلات، حبوبات، سبزی‎ها، میوه‎ها، گوشت، شیر، نخود، جگر گاو، سیب‎زمینی، ذرت، هلو و خرما. 


برچسب‌ها: خواص ویتامین ها
[ دوشنبه دوم مرداد 1391 ] [ 12:26 ] [ هستی ]
ویتامین H (بیوتین)
موادغذایی دارای ویتامین H : مخمر آبجو، جگر، زرده تخم‎مرغ، برنج پوست نشده، شیر، قلوه، نخود، قارچ، اسفناج، پیاز، کلم، گوجه فرنگی، هلو

1.    از خانواده ویتامین‎های گروه B و حلال در آب است.

2.    تخم‎مرغ خام مانع جذب این ویتامین در بدن می‎شود.

3.    از ریزش مو و سفیدشدن جلوگیری می‎کند.

4.    برای درمان اگزما و بیماری‎های پوستی مفید است.

5.    کمبود بیوتین در مردان باعث کم‎خوابی آن‎ها می‎گردد.

6.    کمبود این ویتامین باعث لکنت زبان می‎شود.

7.    شوره بدن به خاطر کمبود بیوتین می‎باشد.

8.    بیوتین در درمان عفونت‎های پوستی مؤثر می‎باشد.

9.    کمبود ویتامین H باعث پیدا شدن لکه‎های قرمز بر سطح پوست می‎شود.

10. موادغذایی که در آن‎ها ویتامین H یا بیوتین موجود می‎باشد: مخمر آبجو، جگر، زرده تخم‎مرغ، برنج پوست نشده، شیر، قلوه، نخود، قارچ، اسفناج، پیاز، کلم، گوجه فرنگی، هلو. 


برچسب‌ها: خواص ویتامین ها
[ دوشنبه دوم مرداد 1391 ] [ 12:19 ] [ هستی ]
ویتامین F
مواد غذایی حاوی ویتامین F : جوانه گندم، تخمه آفتابگردان، سویا، بادام، آواکادو، بادام زمینی، پسته، فندق، ماهی، روغن زیتون، ذرت و پنبه دانه

1.    ویتامین F حلال در چربی است که از اسیدهای چربی اشباع نشده و از طریق موادغذایی به دست می‎آید.

2.    ویتامین F از جمع شدن رسوبات کلسترول در سرخرگ جلوگیری می‎کند.

3.    برای سلامتی پوست و مو لازم است.

4.    بدن را در برابر اثرات اشعه X تاحدودی محافظت می‎کند.

5.    کلسیم را به سلول‎های بدن می‎رساند.

6.    جهت کم شدن وزن بدن با سوزاندن چربی‎های اشباع شده کمک می‎کند.

7.    کمبود این ویتامین باعث اگزما و جوش صورت می‎شود.

8.    کمبود ویتامین F باعث ریختن مو می‎گردد.

9.    خشکی و پوسته پوسته شدن پوست یکی از دلایل آن کمبود ویتامین ‎F است.

10. در این مواد غذایی ویتامین F موجود است: جوانه گندم، تخمه آفتابگردان، سویا، بادام، آواکادو، بادام زمینی، پسته، فندق، ماهی، روغن زیتون، ذرت و پنبه دانه.


برچسب‌ها: خواص ویتامین ها
[ دوشنبه دوم مرداد 1391 ] [ 12:14 ] [ هستی ]

 

 



12 منبع مفید دریافت ویتامین D






اشعه فرابنفش خورشیدی که امروزه به عنوان مهم‌ترین عامل بروز سرطان پوست شناخته شده است، درعین حال منبع اصلی دریافت ویتامین D برای بدن به شمار می‌آید.بدن ما برای دریافت مقادیر کافی ویتامین D باید به اندازه نیازش در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرد. به همین دلیل هر گونه افراط و تفریط در تماس با اشعه فرابنفش خورشیدی می‌تواند موجب بروز سرطان پوست و یا مواجهه با بحران کمبود ویتامین D شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا؛ افرادی که بیش از حد از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند، بی‌تردید در معرض خطر کمبود ویتامین D قرار می‌گیرند. دریافت این ویتامین برای بهبود سلامت عمومی بدن و تقویت عضلات، استخوان‌ها، مو و دندان‌ها ضروری و از طریق مصرف مکمل‌ها و برخی از مواد غذایی امکان‌پذیر است.

کارشناسان انستیتو پزشکی دانشگاه بوستون در این مقاله 12 منبع مفید برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن را معرفی کرده‌اند که عبارتند از:

1. نور خورشید: اگر پوست بدن در تماس با نور خورشید قرار بگیرد، ویتامین D تولید می‌کند.

2. شیرغنی شده با ویتامین D که می‌توان از آن بستنی و پنیر غنی شده نیز تولید کرد.

3. ماهی تن نیز یکی از منابع مفید ویتامین D است و سطح ویتامین D‌ موجود در آن به مراتب بیشتر از ماهی ساردین است.

4. مکمل‌ها نیز می‌توانند دوز مورد نیاز روزانه این ویتامین را در اختیار بدن قرار دهند.

5. زرده تخم مرغ نیز غنی از ویتامین D است و به همین دلیل توصیه می‌شود زرده و سفیده تخم مرغ را حتما با هم مصرف کنید.

6. جگر گاو نیز منبع سرشار از ویتامین D به همراه بسیاری دیگر از مواد مغذی مانند ویتامین A، آهن و پروتئین است.

7. روغن کبد ماهی که با طعم‌دهنده‌هایی چون نعنا یا مرکبات و یا به شکل کپسول‌های مکمل ارائه می شود، منبع غنی از این ویتامین به شمار می‌آید.

8. آب پرتقال غنی شده با ویتامین D نیز برای دریافت دوز مورد نیاز روزانه این ویتامین گزینه مفیدی است.

9. غلات غنی شده با ویتامین D‌ نیز به همراه شیر یا آب پرتقال غنی شده منبع مفید این ویتامین هستند.

10. برخی قارچ‌ها نیز درست مانند انسان مقادیر زیادی ویتامین D در تماس با نور خورشید تولید می‌کنند. قارچ‌هایی که در تاریکی پرورش می‌یابند، عاری از این ویتامین هستند اما برخی از گونه‌های قارچ‌ها که در تماس با اشعه فرابنفش خورشیدی رشد می‌کنند، سرشار از ویتامین D هستند.

11. ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد از منابع اصلی و غنی ویتامین D به حساب می‌آیند.

12. چراغ‌ها و لامپ‌های فرابنفش نیز برای افرادی که در معرض خطر فقر شدید ویتامین D هستند، تجویز می‌شوند.